Friday, November 4, 2011

U slobodno vreme režim na službenike

Opet, danas, po hiljaditi put, u centru Kragujevca, gde je slučajno i ofis u kom čukam po tastaturi, satima nije bilo interneta. Radi se o kablovskom internetu "velike" firme SBB.


Prirodno nazovem da pitam o čemu se radi, kada će da dođe (čika Net) i tako to.

Moram da istaknem da najviše volim da razgovaram sa automatima, al opet nekako nikad ne kažu ono što me zanima.

Elem, zovem iz KG-a, fiksni broj korisničkog servisa (bez nekog međugradskog pozivnog), i nije mi prvi put, spremila sam tanane nerve. Mašina kaže da ima radova u širem području opštine Vračar!? zbog radova na mreži. Super, baš mi je to lokalno. Ajmo dalje. Dođem nekako do čoveka sa imenom i kažem šta me muči. Pritom, pojma nemam da dobijam operatera u Beogradu, jer je ranije taj servis, na tom fiksnom bio ovde. (promenili pre nekoliko dana, saznajem kasnije)

(Ne)ljubazni dečkić mi traži broj ugovora!? da bi mi rekao šta tačno na toj mojoj lokaciji nije u redu. Otkud, bre, znam?! A na koga se vodi? Ne znam ni to! Radim ovde, trenutno nema nikoga drugog ko bi možda znao, treba mi internet i to je sve što znam.

Eeee, u tom slučaju ne mogu da vam pomognem, kaže. Ništa njemu ne znači što ceo centar nema signal, nije on ni čuo za Kragujevac, a kamoli da zna ulice u njemu.

Tražim broj PR službe. Sačekajte malo. Vraća se posle minut, dva s rečima: Ne mogu oni da vam kažu ništa u vezi sa tehničkom podrškom, to je naš posao (ko da mi je on nešto rekao) i ne mogu da vam dam broj. Ja kažem, pitaću ja njih šta me interesuje, oni nek odluče da li su nadležni. Ne da, pa ne da. Ok, aj zdravo više. (zapamtila sam ti ime)

Malko sam se iznervirala, nisam mnogo, taman dovoljno da odem u centralu firme.

Tamo tipičan slučaj srpskih šaltera. Idite tamo. Dođem do službe za žalbe. Dobar dan - dobar dan, ja sam ta i ta i zanima zašto nema interneta, gde sve nema i kada će ga biti?

"Pretpostavljam" da su u pitanju radovi, evo ovde piše, u vašoj ulici od 12 do 14. (tada je već 13.45h). Dobro, a u kojim još ulicama nema? Tuc-muc službenica se snebiva da mi pročita spisak od pet ulica, kao da je državna tajna, jbt.

Opet ja: Ovo je već X-ti put u poslednje vreme da ima problema sa signalom a mi ne možemo da radimo bez interneta. (jbg nemamo rezervnu varijantu). Kome ja ubuduće mogu da se obratim za informacije i zašto  mi sada ne kažete sve ulice u kojima ima problema? Pa znate, pa ovaj... pa tucu-muc do kraja.

E, sad stvarno više ne mogu. Zakažite mi razgovor sa direktorkom! ( pošto navodno nije tu trenutno, kasnije može, bla bla..)

Ali, to su, izgleda, bile ključne reči. Ipak uzima telefon, predočava ukratko situaciju i posle 20 sekundi pojavljuje se žena (koja nije tu), krajnje ljubazna (za promenu) i fino pita o čemu je reč. Pročita mi iz istog onog mejla koji je otvoren službenici pred nosom ceo spisak ulica, kaže o čemu se radi i usput i izvini. Još mi da broj svog mobilnog da pitam drugi put nju sve što me bude zanimalo. Kaže mi i da je onaj ranijepominjani dečkić takođe dobio taj mejl i da je trebalo da zna i da mi kaže sve to, jer je to njihov posao, bez obzira što su u Beogradu. Proveriće, obećava, zašto ja moram da štraftam po gradu u potrazi za prostim odgovorom.

Odgovornost za  nenajavljena isključenja kulturno prebacuje ne EPS, pošto oni neće da najave svoje radove, a zašto nas ne obaveštavaju o ovim planiranim unutar SBB-a, ne zna da mi kaže (verovatno im nije palo na pamet da bi valjalo da znamo).

Internet je naravno stigao ubrzo, ali tek u 15h (jedan sat zakašnjenja). Ja sam, eto, to potencijalno neproduktivno vreme upotrebila da naučim da u Kragujevcu najobičnije servisne informacije daju lično direktori firme i niko drugi.

Naravoučenije: Slobodno režite na službenike, isplati se na kraju.

No comments: