Friday, November 11, 2011

I mi smo deca, treba da znaš.


Ovih dana u Kragujevcu se održava Drugi inkluzivni festival pod imenom "Note za sve". Tri dana kolažnog programa koji su pripremili odrasli i deca sa mentalnim poteškoćama iz cele Srbije, uz pomoć zaposlenih u institucijama koje o njima brinu.




Inicijator i organizator svega je lokalni Zavod za smeštaj odraslih "Male pčelice" i neverovatna žena na čelu te ustanove, dr Suzana Perović. Kragujevčanima je energija koju ona poseduje poznata, a znaju je i tamo gde treba, u nadležnim ministarstvima. Ono što je ona uradila i što i dalje radi, jedini je pravi put ka ostvarenju modernog, a često zloupotrebljavanog cilja, nazvanog inkluzija.

Imala sam tu čast da budem na otvaranju festivala. Namerno kažem čast, a volela bih da mogu da se setim neke još jače reči kojom bih vam nekako pokazala da sam gledajući njihovu predstavu zapravo ja obogaćena. 


Često pominjem i ovde, a oni koji me znaju, znaju da redovno idem na koncerte, predstave i srodne manifestacije. No, ovo što sam doživela u punoj sali Knjaževsko-srpskog teatra nisam zaista dugo. Toliko energije i emocija koje deli par stotina ljudi nisam osetila godinama ni kog jedne "velike" zvezde za koju sam morala dobro da se oragnizujem i dobro da platim, ali ni kod onih manjih, koji se tek otkrivaju svetu, a po pravilu, uvek nude više od onih koje već znamo.

Klinci iz Doma "Sremčica" uz podršku hora "Raspevane pčelice" učinili su od mojih obraza rečne tokove, a od srca kuću za sve njih. Poslušajte ovu himnu i pročitajte stihove, bićete bolji ljudi.



Otvori oči da pogledaš:
I mi smo deca, treba da znaš.
Nama tvoje ljubavi treba,
nežan pogled i parče neba.

Otvori oči da vidiš naš svet.
Iza duginih boja smo mi.
Poseban od nas je svaki,
a srcem smo jaki.

ref:
U ime trista osmeha,
na radost svakog novog sna,
vodi me jedna prečica,
u srcu moja Sremčica.

Otvori oči i zamisli
da smo ko jedan ja i ti,
da nam ko sunce ljubav sja
i da smo srećni ti i ja.


Otvori oči i zapevaj,
ovu pesmu i ruku nam daj.
Tako ćeš znati da nisi sam,
dobri ljudi, hvala Vam.

I da se razumemo, ne ustupam prostor, ja ovo osećam.

No comments: