Wednesday, January 18, 2012

Serem se i na državu i na pravdu u njoj!


Zorica Šejić iz Kuršumlije se više puta žalila policiji u periodu od nekoliko meseci da joj bivši muž, od koga se i razvela zbog maltretiranja, preti smrću kad god se napije, a pije svakog dana. Zorica Šejić je (bila) majka dvoje maloletne dece i Zoricu Šejić je na kraju balade, pomahnitali, iskompleksirani, nesrećni alkoholičar ubio na njenom radnom mestu. Potom je kukavički pucao sebi u grudi i, naravno, preživeo.
Sva njena prijavljivanja, sve njene molbe, i pored obraćanja policiji, ostala su neprimećena i danas Zorice Šejić više nema..

Zašto ovo pišem?

Zorica Šejić
foto: vesti-online.com
Zato, dragi moji, što je Zorica tek jedno ime u policijskom izveštaju o broju ubijenih žena godišnje. A svake godine na desetine žena bude ubijeno od strane bivših ili sadašnjih partnera, a o broju onih koje svakodnevno trpe batine, udaranje, gurkanje, vređanje, svakojako maltretiranje, koje često gledaju i njihova deca, nemoguće je i govoriti, pošto se ne zna. Policija ćuti, žene ćute, nasilnici maltretiraju i sve je to deo naše smrdljive tradicije.

Dešava se i da do ubistva žena dođe "nenajavljeno", ali je opet mnogo češće da svaki od tih nesrećnih "parova" ima dugu istoriju maltretiranja i zlostavljanja, pa čak i da sam taj nasilnik bude poznat policiji od ranije zbog sličnih stvari. Oni šalju preteće poruke, zovu neprestano sa raznih brojeva telefona, oni žene presreću po ulici, maltretiraju gde god stignu i sve to, ipak, ne košta ništa.



Ali, očigledno, ni hiljadu majki ovde ne vredi koliko jedan izanđali predsednik smrdljive države! Ni hiljadu suza naše dece nad mrtvim i prebijenim majkama ne vredi kao jedan smrdljivi ministar smrdljive policije! Oni su nama najvredniji, pošto se jedino sms pretnje njima shvataju ozbiljno i zaslužuju da završite iza rešetaka, samo zbog toga.

Kad njima neko piše, onda se sve to važi, a kad Zorici Šejić neko (ko drži oružje u ruci za platu) napiše preteću sms poruku, to onda nije ništa. I to što je na kraju iz tog istog oružja u sred grada ubije, to opet nije ništa.

Od sms poruka koje su, po meni, najverovatnije samo najobičnija sprdnja popizdelog stanovništva za dvadesetogodišnje laganje (a ko laže taj i krade, učili su nas roditelji) i jeftina duševna satisfakcija ljudi koji više ne znaju šta će sa sobom od procvata koji nam je donela vlast i vaskrsavanja političara zbog kojih su nam očevi i braća ginuli u ratu koji nismo vodili, oni napraviše halabuku svetskih razmera.

Pa, izvinite, braćo, šta koga boli kurac kakve poruke na svoj mobilni dobijaju Tadić, Dačić i svita njihovih dupelizaca? I zašto mislite da će svet da propadne ako NeDajBože (to je sad moderno, da se molimo bogu) njih dvojicu neko malo šljisne preko nosa?

Da li vi stvarno mislite da su njihove podgojene guzice, nama običnim ljudima, vrednije od nas samih i nama dragih ljudi? Nisu - niti mogu da budu!

Kad jednog dana budem videla da je svako ko digne ruku na rođenu ženu, sestru, majku.. proveo iza rešetaka dovoljno vremena da mu to više nikad i ne padne na pamet, a za sve to vreme radio i doprinosio državi, plaćao porez od te plate i slao deci izdržavanje, onda ću možda da se zabrinem nad tim nekim koji zapravo samo radi svoj posao kako treba. Do tada, jebe mi se i za vaše švaleracije i za to kome ste se zamerili.

Serem se i na ovu državu i pravdu u njoj!

16 comments:

Милош said...

Какав бес..... :( имам исти осећај који ме не напушта никако!

LjupkaS said...

Kako i da nas napusti kad nas neprestano podsećaju na to..

mahlat said...

Normalno da je sprdnja, da se sažalimo... tako nam i treba

Clarice said...

Izgleda da su bes i tuga jedina stvar koji se sa uspehom primaju u Serbistanu. I zbog toga sam i besna i tuzna. I dok se nekolicina bori protiv vetrenjaca, istorija se vrti u krug.

Jovana said...

Ali stvarno dokle vise?! kakva smo mi drzava, kakvi smo mi ljudi, postali smo hladni i odvratni kao zapadnjaci (ali opet, svaka nam cast, toliko se trudimo da budimo kao oni), boli nas uvo za sve. Slazem se da treba svako da gleda svoja posla ali sta se desilo sa onim ,, pomozi u nevolji ako mozes''(ne znam za vas ali mene su moji tako vaspitavali). Malo skrecem s teme, ali sam se setila jednog nemilog dogadja od pre mesec dana kada je moj momak bio svedok nemilog direktnog sudara, niko sem njega nije stao da pomogne ljudima koji su povredjeni i koji umiru u tim kolima da pozove policiju bilo sta, nonšalantno uspore osmotre situaciju i zaobiđu ....
Bilo kako bilo, svi smo ogorceni i muka nam je od svega.
A toj slepadiji sto tuku zene treba ruke odseći, pa nek se ona češu. Stoka.

Anonymous said...

Tema je strasna isto koliko i stvarnost koju zivimo, ali je tekst toliko vulgaran, da bez obzira na to koliko ste ljuti i ogorceni, gubi na svojoj tezini. Isto kao kad polupismeni zele da napisu nesto, pa to nema onu tezinu koju bi imalo kada bi oni znali kada se recimo ne pise odvojeno.

LjupkaS said...

Hvala, Anonimni, što ste mi na to ukazali. Tekst jeste vulgaran po formi izražavanja ako se tako plitko posmatra, ali ako se uzme u obzir smisao poruke, nije ni najmanje.

Ipak, radi se o ličnom blogu, te je sloboda potpuno neograničena i svako ko ovde svrati dobrovoljno je to uradio.

Nema lepog načina za obraćanje onima koji druge maltretiraju na mnogo gore načine od psovki.

Anonymous said...

Tekst nisam posmatrala plitko, vrlo sam upoznata sa mnogim slicnim slucajevima, jer je to deo posla kojim se bavim. I dalje tvrdim da je tekst vrlo vulgaran, ali kao sto rekoste, ovo je privatan blog i moze u njemu biti svega i svacega, a nasa je dobra volja da li cemo svracati ili ne. Vazno je da vi niste sujetni na dobronamernu kritiku. :)
Mogli biste odvojiti malo vremena za citanje bloga Jelice Greganovic, imali biste stosta nauciti. Mnoge teme su obradjene na tako fini, sofisticirani nacin, sa takvim bogatstvom reci, da to retko koji bloger kod nas moze da dostigne. I to, naravno, bez vulgarnosti.
Sve najbolje!

LjupkaS said...

Razumem vaš ukaz na stil izražavanja u ovom tekstu, ali ako pogledate malo po arhivi ovog bloga lako ćete zaključiti da među tekstovima ranije napisanim ima i sličnih tema, bez psovki, bez cinizma i bez besa. Takođe, lako je uočiti kakve su reakcije izazvali i koliko se ljudi zamislilo na njihivim sadržajem, u odnosu na ovaj... Meni, lično, je bilo potrebno da nekako izrazim svoj bes, pa sam to i uradila.

Jelicu Greganović pratim, hvala na preporuci,a eto, sticajem okolnosti ona je saradnik kuće u kojoj i ja radim.

Sve najbolje, takođe.

Anonymous said...

Draga Ljubka bas ste se dobro izrazili jer covek mora da na neki nacin skrene paznju na tekst. Dok ne podignes ton ili ne opsujes niko te i ne cita i ne cuje i ne primecuje. Zalosno je sto kod nas i politicari u skupstini psuju i reprezentuju nas tako lose pred svetoim. Daleko smo mi od lepog ponasanja i normalne drzave. Prvi put sam opsovala od straha kada sam prvi put sela u auto i u principu ne psujem isto kao sto i ti to ne radis u to sam sigurna.Ti si se bas dobro izrazila i skrenula paznju na nesto sto je jako bitno i istinito i poenta nije u bukvalnom prevodjenju psovke nego o istini o drzavi i pravdi i zastiti osnovnih ljudskih prava. Mi smo narod koji obraca paznju na detalje a ne vidi cinjenice i sustinu. Neka nam je G. Bog u pomoci i nadajmo se bice bolje.

LjupkaS said...

Kao što i rekoh u delu o sebi, psujem kad sam ljuta, a u ovom slučaju sam se mnogo naljutila :)

Jako mi je drago da smo se ipak razumele. Hvala što obraćate pažnju.

Kada, jednog dana, zajednica koja razmišlja konkretno o problemu, dovoljno naraste, narašće nam i moć da nešto promenimo.

NeMresBilivit said...

postoje dve sistemske greska u ovom postu zbog kojih on nema vrednost kao clanak vec samo kako vest da se nesto ruzno dogodilo: krece od pretpostavke da se to desava samo zenama i krece od pretpostavke da je to tako u srbiji a drugde kao nije. svuda (bavim se volonterski pravima oceva pa baratam podacima za mnoge zemlje ukljucujuci zapadne) je to tako, srbija nije nikakav izuzetak. drugo, u mnogo vecoj mjeri nego pretpostavljate tako stradavaju i muskarci, no ono najbitnije u ovoj temi je: sva istrazivanja pokazuju da je oko 90 posto prijava lazno!!! evo u hrvatskoj je javno na hrt-u prije vise od godinu dana, a kasnije puno puta ponavljano, gordana buljan flander, ravnateljica klinike za zastitu dece rekla da se pokazuje da je 97 posto prijava koje majke daju toj ustanovi u vezi seksualnog zlostavljanja dece od strane oceva ustvari lazna prijava. razumete? zamislite sad koliko je problem naci ono tri posto dece koja stvarno jesu? isto je i sa laznim prijavama o nasilju i pretnjama. vi zene jako zloupotrebljavate zakone i mogucnost da napakostite bivsima i same razvodnjavate tu pricu do nivoa neozbiljnosti, pa onda i slucajevi gde je stvarno neka ugrozena budu relativitovani. eto npr, kada sam ja svojoj bivsoj rekao da ne ide tako dalje (maltretirala je decu) i da cemo deca i ja da odemo ako nece s nama u centar za soc rad da probamo da resimo stvar, ona je pocela svaki dan da zove policiju da ja njoj pretim da je udaram i slicno, kako su deca uvek bila prisutna potvrdjivala su da ona laze, ali u 15 dana 12 puta je zvala policiju i uvek se pretila da ce da me prijavi ako ne napravim po njenom (ucutkam decu da ne pricaju sta im radi) eto, to je ono sto je uzrok ovakvog postupanja nadleznih, glavni uzrok, najlakse je pljuvati po drzavi, prvo pogledajte sebe i predlozite zakone koji ce strogo kaznjavati lazne prijave. mislite da je ona odgovarala za te lazne prijave? jos bolje, imala je i laznu svedokinju da ja seksualno zlostavljam kceri. mislite li da je netko odgovarao za te prijave zbog kojih su moju decu dve godine institusije maltretirale i ispitivale kako bi dokazali njene tvrdnje? naravno da nije. pojeo vuk magare. na sudu su deca dodeljena meni, pokazalo se sta je sve izmisljala i lagala, sud joj je cak zabranio da vidja decu, sudski vestaci su ustanovili da je to za decu jedino resenje s obzirom na ono sto im je radila, ali nitko unatoc tome nije odgovarao za sve lazne prijave i podmetanja. e pa izborite se da to ne bude vise moguce, da prodje nekaznjeno ona koja lazno prijavi, pa da vidite kako ce odmah policija i drzava da budu efikasne.

LjupkaS said...

Vi slobodno verujte u to da su muškarci u ovoj zemlji ugroženi koliko i žene, ali ja ne mogu, pošto verujem svojim očima.

Ne kažem da obrnutih slučajeva nema, ali su toliko usamljeni da ne predstavljaju društveni, već lični problem.

Jako mi je žao što se Vi deo takve priče, ali to nikako ne umanjuje ulogu države u sistemu.

Uostalom, ovaj post govori o dvostrukim standardima u primeni postojećih zakonskih mera, a ne o pojedničanim slučajevima.

Cedevita said...

@ NeMresBilivit:
Prijava je prijava. Da li je lazna ili ne, postoje oni koji to procenjuju i time se bave. Sigurna sam da takvih slucajeva ima i kada je Hitna pomoc u pitanju, sigurno je da i oni imaju laznih prijava i kako resavaju taj ''problem''? Da li, mozda, ne odu na lice mesta? Ne bih bas rekla. Njihova je duznost i obaveza da odu. Zasto policija ne radi istu stvar?

Anonymous said...

Bes i tuga su normalna osecanja ali praznjenje na blogu, svidelo se to nama ili ne, nije nacin da se promeni praksa.

Treba promeniti nacin delovanja. Treba pokrenuti gradjansku inicijativu za promenu zakona, i za promenu primene zakona u slucajevima nasilja u porodici. Treba organizovati gradjanski protest, peticiju ukoliko je potrebno, ali svakako izraziti gradjanski pritisak da se stvari menjaju, narocito jer poslanici nemaju komunikaciju sa konstituencom. Ni u jednoj zemlji zakonodavac ne donosi zeljene zakonske promene ukoliko to gradjani jasno ne traze. To je problem naseg drustva jer nemamo iskustva ni tradicije u tim stvarima. Nije kasno da pocnemo da se menjamo.

Anonymous said...

Pre par godina, kad je i meni pomahnitali bivsi pretio smrcu sam se susrela sa slicnom situacijom...
Kad sam trazila pomoc od policije, rekli su mi da mi ne mogu pomoci, zato sto se nista od dokaza ne mogu uzeti kao dokaz, jer:

1. sms pretnje se ne uzimaju kao dokaz posto doticni "moze baciti karticu sa koje je slao poruke, pa se ne moze dokazati da je to njegov broj". (na pitanje: "Ali on ima registrovan broj, sve sa jmbg, adresom, itd, bila sam sa njim, kad je prijavljivao, ni to ne vazi?", samo su odmahnuli glavom i rekli "Ne")

2. Pretnje preko fiksnog telefona se ne uzimaju kao dokaz, cak i ako ih snimim napr. preko diktafona, prisluskivaca, posto to je (citiram)"narusavanje njegove privatnosti" (???)
Slicno tome listing iz poste, gde se dokazuju njegovi pozivi prema meni bi isto bio "narusavanje njegove privatnosti"(???
jbt, o cemu ovde pricamo??? a narusavanje moje privatnosti njegovim pretnjama????)

3. pretnje izrecene pred drugim osobama se isto ne uzimaju kao dokaz posto nista nije konkretno uradjeno (???)

I na moje pitanje "Pobogu a kad bi bila validna prijava? kad bi me ubio????
na moje zaprepascenje mi kazu da "Nazalost, jedina mogucnost da ga stavimo prijavu za pretnju ubistvom je za pokusaj ubistva, tj ako bi on napr. povukao noz na vas a da vi za to imate dokaz tj. dva svedoka" (?????????)

I tu pitam policajce "Pa pobogu, a sta se moze uraditi?? On me zeli ubiti??? Ima cak citave planove kako i kada??
Na sta mi kazu da jedino se moze uraditi prekrsajna prijava za fizicki napad, sto me je vukao za kosu u javnosti, jer za to imam 2 svedoka).

Eto toliko o nasoj drzavi, pravosudnom sistemu... zakoni su tu da stite zlocince... a zrtve... neka se snalaze kako znaju i umeju...