Tuesday, November 8, 2011

Kako sam sa androida prešao na windows

Gost autor na blogu: Bratislav Uraković


Odmah da kažem, bolno i traumatično. Ali, isplatilo se.

Dugo sam oklevao, ali nisam izdržao da ne propratim ono na šta sledebenici Bila Gejtsa tipuju u sferi mobilne telefonije. Ja sam klasični primer “early adopter”-a, koji jednostavno moraju da probaju sve novo, ali sam stalno zaoblizao Windows kada je u pitanju mobilna telefonija, ali ovaj put sam pogodio.
Izazvao sam veliko čuđenje kod svih prodavaca
telefona u Kragujevcu zašto tražim Windows kada to niko neće, pa oni ne mogu da izvuku uloženi novac. Jasno, oni nude ono što narod traži, a to je samo Android na Samsung ili HTC aparatima. Daleko od toga da je to loš izbor (pogotovo HTC Desire uz suverenog i skupog Galaxy S), ali ja sam bio isključiv jer sam doneo konačnu odluku da se vratim firmi koja mi je celog života pravila posao - Microsoft.
Izbor je pao posle opsežne analize na LG OPTIMUS E900, jer je cena dobra, uz to i da sam klasičan pripadnik LG plemena (svi uređaju u kući su mi iz te kompanije čiji mi se kvalitet i logo “Life is Good” uvek sviđao).
Imperija uzvraća udarac
Najblaže rečeno. Mada srpska tehnička javnost još to nije prepoznala. Verovatno čeka nove modele firme NOKIA koja nikad nije primenila opšte prihvaćeni Android.
Kada sam posle Android telefona bogatog sa mnogo desetina ikonica ugledao Windows Phone uplašio sam se od jednostavnosti. Posle preznojavanja i bunila, brzo sam shvatio da su POLJA (fields) meni mnogo pristupačniji koncept od ikonica.
PEOPLE (imenik – tel, fejs), PHONE (birač), EMAIL (službeni i privatni), POLJA MENI NAJDRAŽIH (sa njihovim brojevima, mejlovima i slikama), Fejs, Internet (čitaj vesti) je ono što meni treba od telefona na dohvat ruke. Lako jednostavno i pregledno, baš tečno. Podešavanja mreže je kao kod iPhone-a, intuitive sa par parametera. Nije kao kod Androida da imate 500.000 aplikacija, a koristite 10, ovde je to, za sada, mnogo manje, ali imate sve što vam treba.
Verovatno će NOKIA koja se ubuduće oslanja na Windows doprineti povećanju broja aplikacija, ali mene to i ne zanima puno. Mango (ver 7.5) je samo korak do Windows 8 koji će biti instaliran na tabletima i telefonima, a to je tek početak pravog obračuna sa Android svetom.
Svako tera vodenicu na svoju vodu, pa tako i najveća softverska kompanija uterava korisnike na Hotmail servis. Eto i mene sa urakovic@hotmail.rs (samo mi još to fali), ali dobija se puno toga kao nagrada, recimo SkyDrive za smeštanje podataka u oblaku itd. Ali, integracija sa Fejsom je odrađena savršeno, što nisam očekivao, tako da u su mi se kontakti u telefonu svi spojili. Imam vas svuda dostupne, bliži ste mi dragi prijatelji.
Jedina mana koju sam do sada primetio je što se ne može uvećati font kod kuckanja poruka i mejla, ali razlog tome više vidim u svojoj krštenici nego u softveru, mada Blackberry to ima sjajno odrađeno, pa zato najbolje prolazi kod sredovečnog poslovnog sveta. A i u kineskim radnjama su naočare +1.5 za 100 dinara kao ispomoć :-) .
I još nešto, slatko sam se nasmejao kad mi se prvi put resetovao telefon. Na sreću to nije često.

Stive počivaj u miru, ti si bio jedini umetnik i inženjer u jednoj osobi, ali Bil je bio za mene i ostao najveći predvodnik u svetu softverskih tehnologija. Kolegijalno od mene da cenim ipak više programera.
autor: Bratislav Uraković, dipl. ing. el.
http://www.teklareka.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

No comments: